Eurot Kymenlaaksoon -kampanja haluaa kääntää ostosvirrat paikallisiin yrityksiin – Kouvolan matkailumarkkinoinnin kärkenä Kimolan kanava

Eurot Kymenlaaksoon -kampanja haluaa kääntää ostosvirrat paikallisiin yrityksiin. Kampanja pyörii kadunvarsitauluilla ja somessa koko kesän. Kymenlaakson kauppakamarin kampanja muistuttaa ostopäätöksen valinnan merkityksestä. Kertyneet eurot auttavat alueen yrityksiä ylläpitämään toimintaansa ja luomaan työpaikkoja.

Ostokäyttäytymisellä on merkittäviä konkreettisia vaikutuksia. Esimerkiksi Kymenlaakson välittömät matkailutulot olivat 185 miljoonaa euroa ja välitön matkailutyöllisyys 916 henkilötyövuotta.

Idea alueen yrityksiä ja yrittäjiä tukevaan kampanjaan lähti kaupan alan valiokunnalta, jonka puheenjohtajana toimii Kouvolan K-Raudan ja Myllykosken Rauta Oyn toimitusjohtaja Merja Karhu.

Pohjois-Kymenlaaksossa jännitetään erityisesti miten Kimolan kanavan ensimmäinen kokonainen kesä sujuu. Uusi veneilyreitti Päijänteeltä ja jopa 400 kilometrin päästä Pielavedeltä Kouvolaan avattiin veneilyliikenteelle viime elokuussa. Nyt alueelle on tehty myös pyöräily- ja moottoripyöräreittejä.

Kouvolan kaupungin viestintä- ja markkinointipäällikkö Kirsi Vainio kertoo, että Kouvolassa matkailumarkkinointi on kiivaimmillaan ja jatkuu syksyyn asti.

– Kesän pääkampanja tehdään sähköisissä kanavissa yhdessä alueen yritysten kanssa. Kampanjan kärkenä on Kimolan kanava.

Yrityksille on avattu kuvapankki, josta voi hakea kuvamateriaalia Kouvolan seudun matkailukohteista täydentämään yritysten omaa matkailumarkkinointia. VisitKouvola ja Visit Kotka-Hamina panostavat yhteistyössä vaikuttajamarkkinointiin. Kymmenkunta influensseriä käy erilaisten teemojen mukaisesti kohteita läpi Kymenlaaksossa.

– Iloitsemme Kouvolassa Kymen Seudun Osuuskaupan Tykkimäki Resort-investointipäätöksestä Käyrälammen alueelle. Kaupunki satsaa alueen virkistyspalveluverkostoon ja niihin kytkeytyvien palvelujen rakentamiseen, Vainio kertoo.

Kouvolan kaupunki järjestää tänä kesänä matkailukohteiden saavutettavuutta parantavan julkisen liikenteen Repovesibussin, jolla pääsee kätevästi Matkakeskukselta Verlaan, Vuohijärven luonto- ja kulttuuritalolle sekä Repoveden kansallispuiston Lapinsalmen sisäänkäynnille.

Kehitystyön alla on tapahtuma- ja kokouspalvelujen kehittäminen edelleen. Tavoitteena on matkailun ympärivuotisuuden vahvistaminen. Aikanaan hankerahoituksella käynnistynyt kokous- ja tapahtumapalvelu on saanut pysyvän sijan Kouvolan kaupungin matkailuportfoliossa.

Kymenlaaksossa työstetään parasta aikaa matkailutoimijoiden sitoumuksen osoituksena Suomen matkailustrategiaan pohjautuvaa tiekarttaa. Tavoitteena on myös, että matkailu näkyy entistä vahvemmin tulevassa Kymenlaakson maakuntaohjelmassa.

– Kymenlaakson matkailun tiekartta määrittelee tulevaisuuden steppejä, mihin täällä matkailun osalta panostetaan. Kiitos kaikille työhön osallistuneille yrityksille ja matkailutoimijoille, Kirsi Vainio kiittelee.

Kommentoi

Palvelut

Ruokapaikka