0

Mielipide. Pien-Liikkalantien rahat Myllykoskelle

Kyllä kaupunki osaa priorisoida, mihin katujen ja teiden kunnostusrahat suunnataan. Pien-Liikkalan yksityistiehen käytettäville rahoille on löytynyt parikin ”tärkeämpää” kohdetta täällä Myllykoskella:
Kaupungin hoteisiin on siirtynyt entisiä paperiyhtiön maita ja teitä, jotka täytyi heti kunnostaa. Espiksenkujalle (”Konjakkikujalle”) tehtiin heti kallis viemäröinti sekä tien parannus ja asvaltointi. Reilun parin sadan metrin pätkällä on viisi tyhjää kiinteistöä, joissa vain yhdessä asutaan (1-3 asukasta?).
Toinen Pien-Liikkalantietä parempi kohde on Seuratalon kulmilta tehtaan pääportille johtava kevyenliikenteen tien asvaltointi. Tämän reitin varrella ei ole yhtään asukasta eikä tyhjälle tehdaskiinteistölle ole menossa yhtään ihmistäkään. Seuraavaksi tämän kaupungin tärkeäksi luokittelema kohde saa katuvalot…

Pentti Salin
Myllykoski

8 kommenttia aiheesta “Mielipide. Pien-Liikkalantien rahat Myllykoskelle

  • 13.11.2020 at 17:25
    Permalink

    Vastine Pentti Salinin kirjoitukseen. Olen kanssasi täysin samaa mieltä Pien-Liikkalantien tapauksesta, mutta vertauksesi on täysin hatusta vedetty. Espiksenkuja (entinen konjakkikuja,nykyinen keppanakuja)kaivettiin auki, koska tehtaan alasajon jälkeen loppui myös vedensaanti ja jätevedenpoisto alueelta ja nämä siirtyivät Kymen Vedelle, joka teki vesijohto- ja viemärilinjat taloihin. Olisiko arvotaloille menevä tie pitänyt jättää sorapinnalle? Seuratalolta entiselle pääportille menevällä kevyenliikenteen väylällä ei mielestäsi ole ketään? Olet itsekin käynyt useamman kerran Myllykosken Kerholla ja lisäksi kuuden perheen (kohta 8) liikkuminen voidaan hoitaa vaikkapa nurmikoita pitkin. Otapa muuten tietoa tehdasalueelle tulevista ja siellä olevista toiminnoista. Timo Vakkari Polipria Oy Kiinteistövastaava.

    Reply
  • 13.11.2020 at 22:17
    Permalink

    Eipä tuo suunnaton panostus Myllykoskeen näy juuri yhtään, kun mennään keskustan ulkopuolelle. Myllykosken vesitornin ohi jatkuva ja Lillmannintien risteykseen loppuva Kurkimäentien pätkä on loistava esimerkki tästä.

    Reply
  • 14.11.2020 at 09:31
    Permalink

    Pien-Liikkalan tie on ehdottomasti saatava kuntoon. Liikkalasta Sippolaan johtava tie ja siitä edelleen eri kylille.
    En ymmärrä miksi tätä tietä ei nähdä tärkeänä? Sippolasta ja muilta kyliltä tulee paljon asiakkaita Inkeroisiin ja myös työssä käyviä henkilöitä sekä koululaisia. On järjetöntä laittaa heidät kaikki kiertämään tämä tie, kilometrien päästä. Tie on myös lyhin reittimuutos tielle. Kenellä päätäjällä on herneet nenässä jostain syystä eikä tietä kunnosteta? Marinin velkarahaa tulee tarjolle ikkunoista ja ovista. Mistä löytyy selvitys kuinka paljon kaupungille on tullut rahoja ja mihin käytetty?

    Reply
    • 14.11.2020 at 19:27
      Permalink

      Tämä ratkaisu nimen omaan tarkoittaa kiertoa, osuit asian ytimeen. Toivottavasti päättäjät myös tämän tietävät/ymmärtävät.

      Reply
  • 14.11.2020 at 17:22
    Permalink

    Ottamatta kantaa Myllykosken asioihin haluaisin kiittää Pentti Salinia siitä, että hän on tajunnut kaupungin kohtuuttoman asenteen Pien-Liikkalantietä kohtaan. Timo Vakkarin kirjoitukseen liittyen haluaisin sanoa, että Pien-Liikkalantien varrella asuvat määrättiin liittymään vesi- ja viemäriverkostoon, jonka kustannukset he joutuvat maksamaan itse omalla rahallaan. Nimimerkki ”Vaalien jälkeen fiksummat päättäjät” kirjoittaa täyttä asiaa. Liikkalassa taidetaan tietää, keitä ovat ne viranhaltijat ja ne muutamat päättäjät, joilla on herneet nenässä.

    Reply
    • 21.11.2020 at 09:20
      Permalink

      On tärkeää huomioida että kiireellisissä tehtävissä esimerkiksi ambulanssit, paloautot ja muut vastaavat, on otettava aikalisä, jos Inkeroinen- Liikkala suunnalta yrittää Sippolaan. Samoin Sippolasta tielle 12 esimerkiksi Kotkan keskusssairaalaan. Kierto voi viedä potilaan hengen, kun suorin reitti on tuossa kunnossa kuten kuvasta näkyy. Tämä on vakava asia.

      Reply
  • 15.11.2020 at 20:21
    Permalink

    Tasapuolisuuden nimissä on Kurkimäentietä lyhennetty toisesta päästä. Nyt se loppuu Tommiskanmäkeen, kun ennen jatkui radalle. Olkaa siis varovaisia. Asemalle ei enää pääse Kurkimentietä, vaan pitää Itäasemantiellä kääntää rattia jyrkästi oikealle ja sitten heti jyrkästi vasemmalle. Pimeällä säällä voi erehtyä vanhasta muistista ajamaan vanhaa reittiä, josta on asfaltti revitty pois ja tilalle tuotu kierrätettyä sontaa vanhan Kouvolan puhdistuslaitoksen biotuotantolaitoksesta.

    Reply
  • 18.11.2020 at 14:04
    Permalink

    Vierasta ei kannata näille valleille houkutella, vaikka Liikkalan kylässä yhdistyy neljä tietä: Anjalasta, Haminasta, Kouvolasta ja Kaipiaisista. Jo Hattujen sodan (1741–1743) aikaan venäläiset olivat perustaneet alueelle sotilasleirin. Kustaan sodan aikana ajatus kylän linnoittamisesta vahvistui, kun ruotsalaiset joukot pyrkivät Liikkalan kylän läpi Anjalasta tulevaa tietä pitkin kohti Haminaa. Paikalliset talonpojat joutuivat antamaan rakennustarvikkeita sekä hevosiaan linnoitustöihin. Kalliiksi tuli, kun kasakat omi kylän neitojen kukkarotkin. Mutta valleista tuli yksi harvoista linnakkeista, jota ei koskaan vallattu, vaikka aseistus jäi kovin vajaaksi. Liikkalan basitonin suunnettelija, generalissumus Suvorov on muuten yksi harvoista sotapäälliköistä koko maailmassa, joka ei hävinnyt yhtään käymäänsä taistelua. Liikkalan pojat! Salatkaa onnenne ja pitäkää kukkaronne. Liikkala on painunut unholaan, sillä isänmaa juhlii vain hävittyjä taisteluja. Mutta voitot kannattaisi muistaa, ettei tarvitse olla katkera. Repikää siis pois asvaltit, silloin ei onnemme jaksa ketään kiinnostaa eikä tarvitse kiinnostaakaan.

    Reply

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

Viikon kysymys

Vaikuttaako korona joulusuunnitelmiisi?

Näytä tulokset

Loading ... Loading ...