0

Junat ohittavat Myllykosken 120 km/h nopeudella – Laiturialueella tulee noudattaa varoalueiden mukaisia etäisyyksiä liikennöityyn raiteeseen

Työnaikainen nopeusrajoitus poistuu Myllykosken kohdalla 13.11. Tämä tarkoittaa merkittävää nousua ohittavien junien nopeuksiin.
Suurin sallittu nopeus Myllykosken kohdalla on aiemmin ollut 80 km/h laituripolusta johtuen. 13.11. alkaen suurin sallittu nopeus on 120 km/h.
– On erittäin tärkeää, että laiturialueella noudatetaan aina varoalueiden mukaisia etäisyyksiä liikennöityyn raiteeseen. Muistutamme myös, että Myllykoskella kulku laiturilta toiselle on sallittua vain Rautakorventiellä sijaitsevan alikulkusillan kautta, Kouvola-Kotka/Hamina-ratahankkeen projektipäällikkö Miia Kari Väylävirastosta painottaa.
On syytä huomioida, että juna ei voi väistää ja sen pysähtymismatka on aina useita satoja metrejä. Painava, suurella nopeudella liikkuva juna ei pysähdy nopeasti, vaan vaatii pitkän pysähtymismatkan. Talvella nopeasti kulkeva juna voi nostattaa melkoisen lumimäärän ja jopa jäisiä lumipaakkuja ilmaan.

2 kommenttia aiheesta “Junat ohittavat Myllykosken 120 km/h nopeudella – Laiturialueella tulee noudattaa varoalueiden mukaisia etäisyyksiä liikennöityyn raiteeseen

  • 15.11.2020 at 11:24
    Permalink

    Aika pyyhkii ohi. Taivas muistaa mutta myös hylkää. Omenat on Myllykosken symboli. Niiden annetaan puussa muumioitua siinä missä paikkakunnan. Potkut saanut paperityömies järjesti 120 kilometrin tuntivauhdilla ohi pyyhkivät tavarajunat. Mutta kas kummaa Inksassa vanhalla kunnon puupölkkyisellä ratapihalla samat pikatavarajunat seisoo tuntitolkulla, niin että kuskilla on hyvää aikaa käydä Alkossa noutamassa viikonlopun taivaalliset eväät.

    Reply
  • 18.11.2020 at 10:42
    Permalink

    Myllykoskella on nyt petollisen siisti pysäkki, jonka liikennejärjestelyt eivät rohkaise junan käyttöä.
    1) Tällä rataosuudella nopeuden lisäys on turhaa, sillä vain Myllykoski on viritetty huippunopeuteen. Muualla junat puksuttaa vahaan malliin ja hyvin lasti ennättää perille.
    2) Junien tärinä aiheuttaa talojen seiniin halkeamia. Siksi nopeuden nosto tuo vain lisäkustannuksia.
    3) Myllykoskella ei ole matkustajaliikenteessä lisätarvetta. Uusia työ- tai opiskelupaikkoja ei ole syntynyt, vaan asukkaiden määrä laskee joka vuosi.
    4) Matkustajaliikenne ei ole kannattavaa, sillä junissa ei ole riittävästi matkustajia.
    5) Luvattiin esteetöntä laituria, mutta rollaattorilla ei pääse sisään, sillä junien sisäportaat ja keskikaide rajoittaa edelleen junaan pääsyä.
    6) Uudet aikataulunäytöt on turhuutta, sillä ne ammottavat tyhjyyttään.
    7) R-kioskilla 700 m päässä myydään lippuja, mutta aikatauluja ei ole saatavilla.
    8) Kylältä pääsy asemalle on vaikeutunut, sillä uudet liuskat on rakennettu ulos kykästä.
    9) Aita jakaa nyt kylän kahtia ja vaikeuttaa asiointia kouluissa, urheilukentällä kaupoissa ja kirjastossa.
    10) Myllykosken pysäkin käyttäjät ja liityntäliikenne tulee etelästä kauppakeskuksesta, Kurkisuolta, Viialan mäeltä ja Ummeljoelta, Keltakankaalta ja jopa Sippolan tieltä. Pohjoisessa asutus puuttuu ja ihmiset suuntaavat kulkuneuvonsa suoraan Kouvolan asemalle.

    Parannusehdotus:
    Rakennetaan esteettömät liuskat jalankulkijoille ja pyöräilijöille etelään Paperitehtaantien tunnelille aivan kuin nyt on tehty pohjoisessa Saviniementien tunnelille, niin saadaan Myllykoskell toimiva ja viihtyisä pysäkki, joka palvelee asukkaita. Näin ehkä saadaan jopa houkuteltua Myllykoskelle uusia junankäyttäjiä.

    Reply

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

Viikon kysymys

Vaikuttaako korona joulusuunnitelmiisi?

Näytä tulokset

Loading ... Loading ...