0

Kouvolalaiset ovat aiempaa tyytyväisempiä hanaveden laatuun

Vuosittaisen asiakastyytyväisyyskyselyn perusteella Kouvolan Veden tulokset ovat parantuneet veden laadun, asiakaspalvelun ja viestinnän osalta. Myös tyytyväisyys vesilaitoksen toimintaan kokonaisuutena on lisääntynyt entisestään. Tiedot käyvät ilmi Taloustutkimuksen toteuttamasta suomalaisten vesilaitosten asiakastyytyväisyyskyselystä (WACSI).

Kouvolassa juodaan väriltään ja hajultaan erinomaista vettä (arvosana yli 9). Veden jakelu toimii Kouvolassa lähes yhtä varmasti ja katkottomasti kuin keskimäärin muissa kyselyyn osallistuneissa vesilaitoksissa.

-Kyselyn tulokset ovat odotettuja, sillä olemme Kouvolan Vedessä tehneet määrätietoista työtä, jotta voimme yhä paremmin palvella asiakkaitamme ja pitää huolta vesijohtoverkostosta. Vesihuollossahan kaikki on kunnossa, kun sitä ei huomaakaan, kertoo Kouvolan Veden toimitusjohtaja Timo Kyntäjä.

Kouvolan Veden asiakaspalvelu koetaan ystävälliseksi ja asiantuntevaksi kokonaisarvosanan ollessa lähes 8,5. Vesilaitoksen viestintä on parantunut edellisvuosista. Asiakkaat ovat tyytyväisiä tiedon löydettävyyteen www-sivuilta. Häiriötilanneviestinnässä nähdään olevan eniten kehittämisen mahdollisuuksia.

-Olemme kehittäneet viestintää uusimalla muun muassa verkkosivut, joilta löytyy nyt myös häiriötilannekartta. Häiriötilanteista viestimistä kehitetään jatkossakin, sillä on selvää, että tieto esimerkiksi jakelukatkoksista on asiakkaidemme arjen sujumisen kannalta ensiarvoisen tärkeää, sanoo Kyntäjä.

Veden jakelun osalta tyytymättömyys kohdistuu lähinnä kunnallisen vesijohtoverkoston tilaan, jonka suhteen Kouvolan Veden asiakkaat ovat tutkittujen vesilaitosten asiakkaista kriittisimpiä.

-Vaikka verkostossa on korjausvelkaa, on verkostomme silti verraten hyvässä kunnossa. Huollamme verkostoa ennakoiden ja tulevaisuutta ajatellen, jotta puhdasta vettä tulee ja jätevedet kulkevat jatkossakin ongelmitta. Tänä vuonna toteutamme putkiston saneeraus- ja uudisrakennuskohteita 5 miljoonan euron edestä, kertoo Timo Kyntäjä.

Kouvolan Veden tulokset ovat parantuneet kaikilla mittareilla myös Yhdyskuntatekniset palvelut 2019 tutkimuksessa. FCG:n toteuttamassa tutkimuksessa oli mukana 19 kaupunkia. Kaikista mukana olleista kaupungeista Kouvola nousi veden laadun osalta sijalle viisi. Vastaajista 87 prosenttia oli tyytyväisiä Kouvolan Veden jätevedenpuhdistamon toimintaan.

2 kommenttia aiheesta “Kouvolalaiset ovat aiempaa tyytyväisempiä hanaveden laatuun

  • 17.9.2019 at 07:45
    Permalink

    Silloin kun tieto ei kulje ja vettä ei tule, se voi olla joissain tilanteissa katastrofi asiakkaille. Ihmisillä kun saattaa olla tärkeitä menoja tai jo lastenhoidonkin kannalta vettä tarvitaan. Soitto Kymen Vedelle niin tekstiviestiä ei tullut, kun ei ollut kuulemma asiakkaan numeroa! Kohta 10 vuotta asiakas. Ei tullut naapuriinkaan, vaikka kymmeniä vuosia asunut alueella. Sitten kun vettä tuli, se oli ruskeaa mönjää, joka tarttui pesualtaan reunoihin ja tukkesi wc-laitteen ja tätä jatkui tunteja vaikka kuinka laski vettä. Viikkoon ei uskaltanut käyttää talousvetenä eikä suihkussa, vaan oli kaupasta haettava vesi. Mitään tyytyväisyyskyselyäkään ei tullut.

  • 17.9.2019 at 11:04
    Permalink

    Kouvolassa vesi on parempaa kuin Anjalankoskella. Ollut sitä monta vuotta. Mistä johtuu?

Comments are closed.

Viikon kysymys

Kouvolan kaupungilla on isot säästöpaineet. Kumpi olisi parempi tapa säästää?

Näytä tulokset

Loading ... Loading ...