1

Hinta ei saisi olla ainoa valintakriteeri – Laadulle ja palvelulle tulisi antaa myös arvoa

Tämä artikkeli on tilaajillemme.

Tilaajana voit lukea kaikkia digitaalisia sisältöjämme rajattomasti.

Kommentteja aiheesta “Hinta ei saisi olla ainoa valintakriteeri – Laadulle ja palvelulle tulisi antaa myös arvoa

  • 26.7.2019 at 14:27
    Permalink

    Laatu on tärkein kriteeri! Ostamisen osaamista on se, että osataan määritellä mitä halutaan. Voidaan kysellä ja laittaa nuo tarpeet tarjouspyyntöön. Palvelun tuottaja saa sitoutua sopimuksessaan hoitamaan vanhuksia eri asioissa määritellyllä tavalla ja siihen voi vedota. Ainoa oikea mittari on se miten tulos (hyvinvointi eri mittareilla) toteutuu. Jos joku ei tätä allekirjoita, ei pysty määrittelemään kohderyhmän tarpeita (kysymällä) tai ei vain osaa tai kiinnittää huomiota vääriin asioihin. Vääriä asioita hoitokodissa ovat firman tuotto tai ostajatarjokkaan tarjous. Hoitokodit ovat usein asiakkaitten perustamia yhtiöitä ja he ovat jossain kohden lipsuneet itse asettamistaan laatukriteereistä? Suomessahan näyttää olevan niin, että palvelutuottajayhtiöitä tai -osuuskuntia on helposti kaapattu isoon syliin johtajien päätöksellä.

Comments are closed.

Viikon kysymys

Kouvolan kaupungilla on isot säästöpaineet. Kumpi olisi parempi tapa säästää?

Näytä tulokset

Loading ... Loading ...