Reseptien uusintapyynnöissä ongelmia – Kymsote selvittää tilannetta

Kymsoten Lifecare-järjestelmän käyttöönoton jälkeen on ilmennyt, etteivät reseptien uusintapyynnöt tule Kymsoten ammattilaisille asti. Reseptien uusintapyynnöissä oli ennalta suunniteltu katko 21.12.2018-4.1.2019. Tämän hetkisen tiedon mukaan suuri osa 4. tammikuuta jälkeen tehdyistä uusintapyynnöistä ei ole tullut Kymsoteen asti.

– Asiakkaiden reseptien uusintapyynnöt ovat lähteneet normaalisti, on ne sitten tehty apteekissa tai esimerkiksi Omakanta-palvelussa, mutta pyynnöt eivät kuitenkaan näy Kymsoten ammattilaisilla, kertoo projektipäällikkö Riitta Johannala-Kemppainen.

– Tavoitteena on, että kaikki tehdyt pyynnöt saadaan käsiteltäviksi, eikä pyyntöjä tarvitse tehdä enää uudestaan. Valitettavasti asiakkaat joutuvat odottamaan reseptien uusintapyyntöjen käsittelyä normaalia pidempään.

Kymsote selvittää tilannetta Lifecare-järjestelmän toimittajan Tieto Oy:n kanssa. Asiasta tiedotetaan lisää, kun uutta tietoa saadaan.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.