PackageMedia toteutti Raisiolle voitokkaan digitaalisen pakkauksen

Inkeroisissa toimiva PackageMedia Oy on voittanut 30. toukokuuta maailmanlaajuisen Xerox Best-of-the-Best kilpailun ensimmäisen sijan pakkauskategoriassa. Palkinto myönnettiin Düsseldorfissa, Saksassa, Drupa 2016:ssa, joka on maailman suurin graafisen teollisuuden messutapahtuma. PackageMedia Oy toteutti Raisiolle Elovena-pikapuuroon digitaalisen pakkausratkaisun, jossa yhdistettiin sosiaalinen media ja pakkaus innovatiivisesti.

– Kansainvälinen tuomaristo nosti toteutuksen selkeästi muiden yläpuolelle. Ratkaisumme erottui innovatiivisuudellaan ja eri digitaalisten kanavien hyödyntämisellä muista ratkaisuista. Kuluttajiin saatiin luotua tunteisiin vetoava yhteys nykyaikaisin keinoin, kehuu PackageMedia Oy:n palvelu- ja kehitysjohtaja Vesa-Matti Marjamäki.

Elovena juhlisti 90-vuotista taivaltaan #hyväteväätelämään-pakkauskampanjalla pikapuuroissa. Kuluttajat saivat jakaa ohjeita hyvään elämään Elovena-kaurapuuromaistiaisen kautta. Pakkauksien ja sosiaalisen median kautta lähetetyt viestit julkaistiin pakkauksissa kaupan hyllyillä. Tämän lisäksi kuluttajat saivat lähettää postissa puuromaistiaisen henkilökohtaisella viestillä ystävälleen. Pakkauksista valmistettiin satoja eri versioita ja yli tuhat kuluttajaa sai henkilökohtaisen maistiaisen Elovena-pakkauksen.

– Elovenan 90 vuoden historia ja vahva läsnäolo joka kodissa muodostavat jo lähtökohtaisesti henkilökohtaisen siteen kuluttajien kanssa. Kuluttajat jakoivat lämpimiä ajatuksiaan kaikkein perinteisimmän välineen, Elovena-pakkauksen, kautta. Muunsimme pakkauksen sosiaalisen median alustaksi kaupan hyllyssä, sanoo Raision brändi- ja strategiajohtaja Mika Kukkurainen.

– Xeroxin Best-of-the-best -palkintoa ei ole jaettu eurooppalaiselle toimijalle muutamaan vuoteen. Elovena-case on loistava esimerkki siitä, miten pakkauksia ja digitaalisia palveluita voi yhdistää. Tässä tapauksessa puheet elintarvikkeiden digitalisaatiosta ovat muuttuneet konkreettiseksi ratkaisuksi. Ihailtavaa edelläkävijyyttä Raisiolta, sanoo PackageMedian toimitusjohtaja Mauri Reinilä.